על מה תרצו לקרוא היום?

כיצד לטפל בבעיות משמעת בכיתה – הכיתה כקהילה

מורים יקרים,

כולכם נתקלים בבעיות משמעת בתוך כותלי הכיתה שלכם, ולעיתים הן אף מסלימות והופכות לבעיות אלימות. האם קרה לכם שלקחתם חלק בסיטואציה לא פשוטה כמו זו, ונשביתם בקונספציה לפיה הילד ה"בעייתי" הוא יריב שיש לנצח בעימות?

 אם עניתם לכך בחיוב, אנחנו שמחים להמשיך את שיתוף הפעולה שלנו עם אתר "פסיכולוגיה עברית" ולהביא בפניכם מאמר מאת עידן עמיאל, תרי שטרנברג וטל מימון, המתאר גישה אלטרנטיבית לטיפול בבעיות אלו שתוכל לשמש לכם ככלי רב ערך.

בשנים האחרונות יותר ויותר מורים מרגישים בודדים ומבודדים בהתמודדותם היומיומית עם בעיות משמעת והתנהגות. המאמר מציג תכנית חדשנית להתמודדות עם בעיות משמעת והתנהגות, מתוך תפיסה אלטרנטיבית של בית הספר כקהילה. התכנית יושמה בבית ספר יסודי בעזרת כלים ברוח גישת 'הסמכות החדשה' וההתנגדות הלא אלימה. הגישה נוסחה במקור בהקשר של התמודדות הורים או מורים עם בעיות התנהגות של ילדים ברמה הפרטנית, והמקרה המוצג ממחיש כיצד היא הותאמה להתמודדות עם קשיים שעלו ברמת הכיתה.

לחצו על הקישור לקריאת המאמר המלא:

http://bit.ly/M4uACP




One thought on “כיצד לטפל בבעיות משמעת בכיתה – הכיתה כקהילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.