על מה תרצו לקרוא היום?

מאבק הסתדרות המורים למען הגשמת הסכם אופק חדש לגננות

הגננת בגן הילדים היא המבוגר המשמעותי בחיי הילד במסגרת מערכת החינוך הממלכתי, ביכולתה לפתח את יכולותיו השכליות והרגשיות של תלמידיה. הגננת דואגת לילדים והילדים מצידם, מסתכלים עליה כדמות אם ולומדים ממנה את הצעדים הראשונים להשתלבותם בחברה.

בימים האחרונים, החל מיום שני ה-30.4.12, הסתדרות המורים בישראל הכריזה על סכסוך עבודה בגין התכחשות המדינה לחלק מהותי מהסכם "אופק חדש" וסירובה לתגמל, כמובטח, גם את הגננות בתוספת שכר עבור 36 שעות שנתיות של פעילות, הנערכת מחוץ למסגרת שעות הלימוד.

בהסכם אופק חדש נקבע במפורש כי לפי דרישות משרד החינוך  נדרשים עובדי ההוראה בגני הילדים לבצע מטלות העונות להגדרה "פעילות בית ספרית" והם זכאים לקבל על-כך תגמול הולם. הפעילויות כוללות סדנאות, מפגשי עדכון לגבי סטאטוס הילדים עם הוריהם, פגישות עם השירות הפסיכולוגי ועוד.

מאבק הסתדרות המורים יוצא לפועל עם פנייתה אל בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בדרישה להחיל את הסכם "אופק חדש" רטרואקטיבית החל מחודש אוגוסט 2008, על כלל עובדי ההוראה לרבות אלו אשר עובדים בגני הילדים ללא שום הסתייגות או הגבלה.

כל הפרשה מסתכמת בדבריו של מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן: "לא ניתן יד לאפליית הגננות, ולא נסכים לפגיעה בזכויותיהן כעובדות הוראה מן המניין. משרד האוצר מנסה לעשות אבחנה בין הגננות לבין המורים, ואסור לנו להשלים עם האבחנה הזאת, שאין לה יסוד מקצועי ואין לה בסיס במציאות היום-יומית."

המחלקה לגננות יכולה בהחלט להביט בסיפוק על העשייה היום יומית למען חברותיה ונושאת עיניים קדימה, בתקווה, כמו תמיד, בכל תחום להיווכח שיש עוד כר נרחב להתקדמות.

נמשיך לתהות אם הכול נכון, צודק ואפשרי.

נמשיך לעמוד בסטנדרטים גבוהים בכל הנושאים הקשורים לגיל הרך כי זו ההשקעה הלאומית החשובה ביותר.

בסופו של דבר, אם משרד האוצר צריך להבין שהגננות זכאיות לאותם התנאים כמו המורות בגין פעילות בית ספרית, אולי הוא רק צריך לשאול את הילדים שתחת טיפולן המסור, אשר רואים אותם כמודל חינוכי לכל דבר.

אחרי הכל, יש למשרד האוצר 36 סיבות מצוינות להאמין בכך.




7 thoughts on “מאבק הסתדרות המורים למען הגשמת הסכם אופק חדש לגננות

  1. למה 36 ולא 156?

    וסרמן עצמו פרסם טבלה ובה תפקידי ניהול המונים 150 שעות!למה ויתר וסרמן על שעות הניהול שהיו לגננת כל השנים והותיר אחוזון קטן שאינו מספיק לשום דבר? ולמה הוא לא דאג שזה יישאר רכיב פנסיוני כפי שהי, ובכך פגע והרע את תנאי הגננת?

    Reply
  2. א.ר

    ההבנה המצומצמת של פרנסיך

    גורמות לכן נזקים ישירים.

    אינכן מענינות אותם כלל

    הם מבינים בעניני מלונות בסו"פש.

    שם לא מתקיימים ימי עיון "באחוזים" .

    שם בנהנתנות עסקינן

    Reply
  3. סוניה

    לא מקבלת  שכר על שעות נוספות למרות שעושה שעות נוספות 

    Reply
  4. ג'וליאנה

    אני גננת מוסמכת לגיל הרך, עם 7 שנים של ניסיון
    אני עובדת בתור מחליפה מחוז תל אביב השנה אני רוצה לקבל גן קבוע, משרד החינוך מחמיר את מצבי כיוון שהם רוצים ממני תואר ראשון לגיל הרך BED.
    שלב א' כבר יש לי רק חסר שלב ב' ואני לא יודעת מה לעשות.. אם יש לכם עזרה ומידע אשמח לקבל

    Reply
  5. אופק

    לא רק שפוגעים בזכויות הגננות, עכשיו מנסים גם לפגוע בזכויותיהן של גננות השילוב. מצד אחד אומרים לנו שתנאינו מושווים לאילו של מורות השילוב ואנו נדרשות לעבוד 34 ש"ש. אבל בנוגע לשעת הוראה – לא ולא!!! טוענים ששעת ההוראה שלנו היא בת 60 דקות, בדומה לגננות . אז אולי יחליטו כבר??? הרי אי אפשר לרקוד של שתי חתונות!!! אשמח לקבל תשובה בעניין.

    Reply
  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסתדרות המורים  עזרו לגננות יוחא הקורסות תחת הנטל .אנחנו לא מטפלות במעון,לא הגיוני לעבוד ללא הפוגה עד השעה 16:00מי תשרוד ? 

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.