על מה תרצו לקרוא היום?

שתי מורות, שני מקצועות, שני סיפורים על אופק חדש

כיצד התמורות שהביא אופק חדש משפיעות על צורת ההוראה של שני מקצועות שונים לגמרי

חוה לוי, מורה לאמנות בבית הספר היובל בתל-אביב, שנה שנייה באופק חדש:

אני מוכרחה לצאת בווידוי: אני מאוד אוהבת את העבודה שלי בבית הספר בלי שום קשר לרפורמה. אני מגיעה לכיתות ולשיעורי האמנות כל בוקר בשמחה ולמרות שאני כבר 25 שנים מורה, אני בכלל לא מרגישה שחיקה ונתונה כל כולי לעבודה.
עכשיו כשנכנסנו לאופק חדש, יש לי הזדמנות לעבוד עם קבוצות קטנות, מה שמהווה שינוי מבורך מבחינתי. העיקרון שמנחה אותי הוא לקחת תלמידים המצטיינים בתחום האמנות – אך לא בהכרח מתבלטים בכיתה. אני מארגנת את הקבוצות בסבב שכולל את שש השכבות בבית הספר ובשעות אחר הצהריים, נותנת הזדמנות לתלמידים רבים להתנסות בעבודה אישית. במקביל, יש מקרים שבהם אני מציעה לקבוצה לעשות עבודה משותפת. זה לא עניין פשוט, אך חיוני- התלמידים צריכים לקבל החלטות במשותף ולנהל סוג של משא ומתן. בקיצור, הם לומדים לעבוד כצוות וזה מאוד חשוב בעיני.
אני חושבת שאחד היתרונות הבולטים של העבודה האישית היא שהתלמידים האלה צריכים תגבור מיוחד בכל הקשור לביטחון העצמי שלהם וכעת מתאפשר להם להתבטא. מי שמתבלט בכיתה best online casino לא מגיע לקבוצות הקטנות כי הוא צריך אותן פחות ואנחנו מציגים באופן קבוע את העבודות שלהם בגלריית האמנות שיש לנו בכניסה לבית הספר. אני מרגישה שהעבודה מהסוג הזה מפתחת בילדים "גאוות יחידה" אשר תורמת להם גם בתחומים אחרים. כמובן שגם ההורים מאוד מרוצים ומודים לי.
בנוסף לשעות הפרטניות, אני מקיימת כחלק משעות השהייה שלי שיעור אמנות פתוח כל יום שישי לכל תלמידי בית הספר. השיעור מתקיים בסוף יום הלימודים בשעה החמישית והכיתה מתמלאת בתלמידים מכל הכיתות שבאים בהתנדבות לשיעור נוסף, למרות שחלק מההורים כבר מחכים בחוץ. האם יש דרך יותר טובה מכך לדעת שהתלמידים מרוצים?

איילת כספי, מורה לחינוך גופני בבית ספר אלונים בפרדס חנה, שנה שנייה באופק חדש:

בשעות שנוספו לנו במסגרת אופק חדש אני נותנת לתלמידים שיעורי העשרה ותגבור ומתקדמת איתם בחומר הלימוד. אם בכיתה אני מלמדת את נושא כדור רשת, למשל, בקבוצה הקטנה של חמישה תלמידים אני יכולה להתקדם לכדור עף שהוא הנושא הבא בתוכנית הלימודים שלנו.
יש לציין שהשיעורים הפרטניים האלה לא נערכים בכיתה עם מחברות, אלא הם שיעורים מעשיים שמתקיימים באולם הספורט. אפשר לומר שכ-80% מהשעורים, הם שיעורים כאלה. כמובן שאני משלבת בהם גם תיאוריה ואז לצורך הסברים או חוקים שיש ללמוד אני נעזרת בלוח הקיר שיש באולם.
בשעות השהייה שלי, שמתקיימות ברובן במהלך יום הלימודים, אני מדברת לפעמים עם הורים בטלפון. לצערי, כיון שיש לי עוד תפקידים בבית הספר, אני תמיד מאוד עסוקה בשעות האלו ומרגישה שחסר לי זמן. עכשיו למשל, אני עובדת במרץ לקראת "שבוע חינוך גופני לבריאות, ערכים ופנאי", שיתקיים בסוף החודש, בהמשך אליו יש את יום הספורט שאני אחראית עליו וכן הלאה. בגלל העומס הגדול הזה, עוד לא קרה שלא ניצלתי את שעות השהייה שלי.



"אופק חדש" נכנס בשנה האחרונה בסערה לחיינו. התהליך חולל שינוי בקרב בתי הספר בישראל, שינוי שיצר תחושות לכאן ולכאן: היו מורים שהתלוננו על הרפורמה; היו מורים שהתלהבו מהרפורמה. מורים רצו להיות הראשונים לעשות את השינוי, מורים רצו להיות האחרונים ויש כאלו שלא רצו כלל


One thought on “שתי מורות, שני מקצועות, שני סיפורים על אופק חדש

  1. חנה

    מעניין ומתמיה עד כמה אתם "אובייקטיביים" בפרסום סיפורי ההצלחה ושביעות הרצון של המורים באופק. אני שומעת סיפורי זוועה שונים לגמרי, בכי וקיטורים אינסופיים.עד מתי תחשבו שאנחנו מטומטמות? האופק הזה הוא פגיעה אנושה במורים.זה הסקטור היחידי בארץ שמחוייב להוסיף שעות עבודה וקיבל עבורן..כלום.[או יותר נכון- עונש.] אתם עשיתם יד אחת עם האוצר נגדנו ופגעתם בנו.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.