על מה תרצו לקרוא היום?

שכר עובדי הוראה באופק חדש

בשנתיים האחרונות שמעתי על עובדי הוראה רבים שהתלוננו על הרפורמה בחינוך, קרי אופק חדש, ועל הפגיעה בזכויותיהם ביחס למצב הקיים לפני אופק חדש.

אין לי מושג על מה הם בדיוק התבססו, אבל אין ספק שצריך לבחון לעומק האם אופק חדש הוא אכן אופק חדש גם בכל הקשור לשיפור זכויות המורים או רק אותה גברת בשינוי אדרת.


בטור זה, אני רוצה לעשות ניתוח כלכלי והשוואה לשכר המשולם לעובד הוראה חדש שנכנס לעבוד כמורה מתחיל על פי הרפורמה, לבין השכר המשולם על פי המתכונת הישנה לפני הרפורמה . אני מדגיש כי החישוב הוא למורה מתחיל חדש.


נתחיל עם דוגמא וננתח אותה לאחר מכן.  לצורך הדוגמא : מחנך כיתה בבית ספר יסודי המועסק במשרה שלמה של 30 שעות שבועיות , בעל תואר ראשון, עם שירות צבאי בן3 שנים, כאמור ללא ניסיון בהוראה. מצ"ב מרכיבי שכרו לפני הרפורמה ואחריה:


סעיף

מתכונת ישנה

אופק חדש


שעות עבודה שבועיות בבית הספר

30

36

שכר משולב כולל וותק

3,435.30 ש"ח

5,379.50 ש"ח

תוספת תגבור הוראה

144.82 ש"ח

תוספת 2001

103.06 ש"ח

תוספת 2008

101.90 ש"ח

גמול חינוך כיתה

378.51 ש"ח

537.95 ש"ח

הסכם מסגרת

161.05 ש"ח

גמול כפל תואר

397.43 ש"ח

סה"כ

4,722.07 ש"ח

5,917.45 ש"ח


אם כן, ניתן לראות כי מורה חדש הנכנס למערכת החינוך היום לפי אופק חדש מקבל סך של 1,195.38 ₪ יותר בברוטו בתלוש השכר – כלומר גידול בשכר בשיעור של כ-25%.


אולם כפי שאנחנו יודעים, זה לא ממש מדויק ובואו נמשיך לבדוק:

שעות עבודה בבית ספר במתכונת הישנה לפני אופק חדש הוא 30 שעות שבועיות ו- 129.9 שעות (30*4.33) לחודש מלא ולכן ברוטו לשעה יהיה = 36.35 ₪ .

שעות העבודה (כולל שהייה) בבית הספר לפי אופק חדש הוא 36 שעות שבועיות ו- 155.88 שעות (36*4.33) לחודש מלא ולכן ברוטו לשעה יהיה = 37.96 ₪ .


לכאורה, נראה עד כאן ששיעור הגידול בשכר ברוטו לשעה יהיה כ- 4.5% בלבד. אבל האם פה זה נגמר? לא עדיין לא , ובואו נמשיך לבדוק  כמה זמן משקיע מורה מחנך בממוצע בביתו לכל מה שקשור לבית הספר ולתלמידים .


על פי סקר מכון סמית מורה משקיע בממוצע, מעבר לשעות העבודה הרגילות שלו בבית הספר, עוד 1.2 שעות על כל שעה פרונטלית. (לדעתי האישית זה מוגזם ועל כך הבעתי את דעתי בטור שאליו קישרתי בבלוג שלי).  לצורך הדוגמא שלנו, זה מגיע ל-32.4 שעות לשבוע (27*1.2) ול- 140.30 שעות בחודש (32.4*4.33) למורה במתכונת הרגילה. למורה לפי אופק חדש, מדובר ב-31.2 שעות בשבוע (26*1.2), ו-135.1 שעות בחודש (31.2*4.33).  כלומר המורה נותן עוד 140.30 שעות כל חודש על המשרה הרגילה שלו במתכונת הרגילה ו-135.1 שעות לפי אופק חדש .


על פי אופק חדש, יש למורה שבדוגמא שלנו בבית ספר יסודי 5 שעות שבועיות שהייה בבית הספר למטרות שונות, שבעבר במתכונת הרגילה היה עושה אותם בביתו . זאת אומרת – בחישוב חודשי זה 21.65 שעות (5*4.33) .


יש כאלה שיבואו ויטענו כי באותם שעות שהייה שהיו במתכונת הישנה אין זמן לעשות כלום והכל נשאר לביצוע בבית. אז בשביל אלה המקטרגים, אני אנטרל מסך שעות השהייה לפי אופק חדש את אותו יחס שעות שהייה כמו במתכונת הישנה (היחס היה = 2/30=0.067), דהיינו ניטרול של 2.4 שעות בכל שבוע (0.067*36), או 10.40 שעות בחודש (2.4*4.33) משעות השהייה לפי אופק חדש. אז כמה נשאר לנו עכשיו מסך שעות השהייה לפי אופק חדש לאחר הניטרול הזה? 11.25 שעות שהייה (21.65-10.40) .


אז מה שנותר לנו עכשיו זה להוריד את יתרת שעות השהייה מסך השעות שאנו עובדים בבית. כלומר – 135.10 שעות "נוספות" פחות 11.25 יתרת שעות השהייה, מה שמביא אותנו ליתרת שעות "נוספות" של 123.85 שעות .


אמרנו שהמורה משקיע שעות רבות בחודש בבית מעבר לשעות העבודה. אז אם כך, לפי הרפורמה בחינוך הוא צריך להשקיע עוד 123.85 שעות בחודש בבית מעבר לשעות הרגילות שלו בבית הספר . אז בואו נעשה כעת את החשבון מחדש:


ברוטו

4,722.07 ש"ח

5,917.45 ש"ח

שעות חודשיות בפועל

129.9 (33*4)

155.88 (36*4.33) כולל שעות שהייה

שעות חודשיות נוספות בבית

140.30

123.85

סה"כ שעות

270.20

279.73

ברוטו לשעה

17.48 ש"ח

21.15 ש"ח

שיעור הגידול


21%


אז אם כך אנו מגיעים לתוצאה שלמורה מתחיל וחדש במערכת החינוך בבית ספר יסודי עדיף לעבוד תחת הרפורמה בחינוך מאשר על פי המתכונת הישנה . השכר ברוטו לשעה המשולם לאותו מורה גבוה בכ- 21% על פי הרפורמה מאשר על פי המתכונת הישנה.


אשמח להמשיך את הדיון איתכם,

שלום בורוכוב.


שלום בורוכוב הוא בעל ניסיון מקצועי חשבונאי ועיסקי של 10 שנים, בייעוץ ובליווי עמותות המנהלות מוסדות חינוך בכל הרבדים, החל מגני ילדים ועד בתי ספר תיכוניים במגזר הדתי, החרדי ואף במגזר הערבי .
כמו כן, מנהל בלוג
בנושא שכר עובדי הוראה: www.neto4u.co.il


גילוי נאות

כל האינפורמציה הנמסרת במסגרת הבלוג ומערך הפורומים הינה ראשונית בלבד, אין להסתמך עליה ואינה מחייבת. לצורך קבלת תשובה מוסמכת, יש לפנות עם מסמכים רלבנטיים וכן להשלים פרטים עובדתיים כפי שיידרש.




14 thoughts on “שכר עובדי הוראה באופק חדש

  1. זיו.

    לשלום בורוכוב, שלום רב.

    לעניות דעתי הצנועה, אתה החסרת לא מעט פרטים בחישוביך המלומדים.
    פרטים שבאם ישוקללו נכון הופכים את הקערה על פיה, ואשמח אם תתיחס אליהם בחישוב האמיתי:

    1. לקחת בדוגמה שלך מורה מחנכת.
    מורה מחנכת בעולם הישן מלמדת רק 27 שעות פרונטליות ויש לה שלוש שעות "שהייה" נוספות שהיא יכולה לעשות אותם גם בביתה – זה משנה את החישוב. לא?

    2. "שכחת" לקחת בחשבון שברפורמה, שעתיים מתוך החמש שעות שהייה מופקעות על ידי המנהלת לצורכי השתלמויות שלא מחויבות בעולם הישן. כלומר, למורה ברפורמה יש רק 3 שעות שהייה בבית הספר ולא חמש כפי שלקחת בחישוביך.

    3. לקחת בחישוביך שעות הכנה בבית כחלק מהעבודה שעל המורה להשקיע.
    ומה עם השעות הפרטניות? עליהן לא צריכים להשקיע?
    האם זה שיעור "מהשרוול" שאין עליהן שום הכנה בבית ( ואני כבר לא מדבר על מילוי הטפסים עליהן שלוקח זמן).
    מדוע אינך משכלל את שעות ההכנה של מורה בשבוע עבור עוד 5 שעות פרטניות??

    4. מורה אם.
    בעולם הישן היא קיבלה שלוש שעות בשכר שלא צריכה לעבוד בהם פרונטלי ובהתאמה לא צריכה להכין עליהם עוד שעות בבית.
    מורה ברפורמה, יורדים לה רק שעתיים וחצי משעות השהייה (לא פרונטלי), ובגלל שנשאר לה חצי שעה בלבד לאחר ניקוי שעות השתלמות, הרי ברור שזה לא מספיק ועל כן היא נאלצת בכל מיקרה להוסיף עוד שעות.
    כלומר, לא באמת יורד לה שעתיים וחצי מהשהייה.

    5. במידה שלאותה מורה מתחילה יש תואר שני, הרי התוספת בעולם הישן היא כ- 12% לעומת 5% בלבד ברפורמה.
    וכנ"ל לא לקחת בחשבון שלחלק גדול מהמורים יש גמול פיצול בעולם הישן, דבר שלא קיים בעולם החדש.

    האם שכלול הנתונים האמיתיים מהשטח בעבודת המורה לפי הרפורמה ( מעשי, לא תאוריה), עדיין נותנת לדעתך יתרון לעבודת במסגרת הרפורמה מאשר לפי העולם הישן?

    Reply
    1. שלום בורוכוב

      שלום לך ותודה על תגובתך.

      1. הדוגמא לעיל לא מתייחסת למורה מחנכת אלא למורה מחנך, ומה שאתה מתכוון זה שעות חינוך. לגבי מורה מחנכת אתייחס במאמרים הבאים.

      2. לא ידוע לי על הפקעת שעות. בכל מקרה נכון להיום במצב הישן עדיין קיימות שעות שהייה, שעליהן לא מקבלים שכר ואף מחייבים להיות נוכחים בישיבות צוות וכדו'. אם תעיין היטב בחישוב שלי, תראה כי נטרלתי חלק משעות השהייה ברפורמה.

      3. אכן לא שקללתי שעות אלו בחישובים שלי לצורך שעות הכנה בבית. זאת כיון שלדעתי האישית, לקחת 1.2 שעות על כל שעה פרונטלית זה דיי והותר ואף מוגזם. בכל מקרה, גם לשיטתך אם תעשה את החישוב לפי הדרך שלי לעיל, תראה כי עדיין ערך שעה ברוטו ע"פ רפורמה גבוהה יותר בכ- 11% מהמצב הישן.

      4. לא דיברתי על מורה אם . המתן למאמרים הבאים.

      5. תואר שני מקנה תוספת של כ-7% ולא 12% ביחס לתואר ראשון. נכון שע"פ הרפורמה, התוספת של תואר שני זה כ-5% אולם הגידול בשכר בכל שנה הוא גבוה יותר מאשר המתכונת הישנה.
      בדוגמא לעיל לא התייחסתי לגמול פיצול, אולם לצורך הדיון אני מוסיף גמול פיצול בחישוב גס ואני עדיין מגיע לתוצאה, שערך שעה ברוטו לפי הרפורמה גבוה יותר בכ-17% לעומת המצב במתכונת הישנה. אם נשקלל את תשובה 3 לעיל נגיע לגידול בשכר לשעה ברוטו של כ-7%.

      שלום.

      Reply
      1. זיו.

        איני מבין את תשובותיך ואשמח אם תתיחס אליהם ביתר פירוט:

        1. ראשית, רוב מוחלט של המורים באופק חדש הם מורות. ורוב מוחלט של המורות הם מחנכות.
        דבר נוסף, גם אם מדובר במורה מחנך ולא מורה מחנכת, אז למורה המחנך אין 3 שעות חינוך שהוא יכול לעשות אותם בביתו?
        מדוע אינך עושה את החישוב הנכון?!
        תגובתך בנושא זה, לא מובנת ואשמח אם תבהיר את הנקודה הזאת.

        2. "לא ידוע לי…", תסכים עימי שיש לברר את הנקודות האלו לפני שמחשבים דברים תאורטיים וביחוד כאשר מדובר בכסף.
        ברוב מוחלט של הבתי ספר שעתיים משעות השהייה ( ואף מעבר לזה) מבוצעים בהם השתלמויות שההנהלה החליטה, מה שלא היה בעולם הישן.
        לא ראוי בחישוב מלומד לקחת זאת בחשבון?

        3. אם לדעתך לקחת 1.2 שעות לכל שעה פרונטלית זה מוגזם, מדוע לקחת דווקא את היחס הזה?
        הרי כמקצוען בתחומו הייתי מצפה שתשכלל את השיעור הנכון לדעתך.
        בכל מיקרה, עדיין תסכים עימי ( או שמא ,"לא"?) שגם לחמש שעות פרטניות יש צורך בזמן הכנה.
        מדוע הם אינם בשכלול???
        אם לוקחים את הכל בחשבון על מנת לקבל תוצאה אמיתית, אז עד הסוף.

        4. אני יודע שלא דיברת על מורה אם. אבל מה לעשות שרוב מוחלט של המורות הם כאלו?
        חישוב מדוייק אמור לקחת את המורה הממוצעת, השכיחה – לא מיקרה קיצון ויחסית "נדיר".

        5. עם עובדות קשה להתווכח.
        ברפורמה מקבלים במשכורת תוספת של 5% למשכורת.
        בעולם הישן יש תוספת של 7% לבסיס המשכורת ועוד תוספת של 5% בשורה ניפרדת ( אתה אמור לדעת זאת).
        סה"כ מורה מקבל עוד כ- 12% תוספת על היותו בעל תואר שני.

        האם תוכל לעשות חישובים יותר מדויקים עבור מורה מתחיל ( רצוי מתחילה – שזה הרוב המוחלט) ולהראות האם באמת מורה ברפורמה מרוויח יותר מאשר מוקה בעולם הישן?
        (הדברים ממש לא ברורים ומובנים לפי החישובים).

        בברכה, ותודה.
        זיו.

        Reply
        1. שלום בורוכוב

          1. וודאי שיש. שעות חינוך הן בונוס למחנך. ההתייחסות שלי למחנך הייתה לגבי מספר השעות בפועל בין כתלי בית הספר. האם לא יצא לך עדיין לשמוע על מחנכים שעובדים מעל 24 או 27 שעות שבועיות?

          2. אם תסתכל היטב ובעיון רב בחישובים, תראה כי מספר שעות נוטרלו שם במסגרת אופק חדש.

          3. לקחתי את היחס הזה בעקבות סקר מכון סמית, שבמסקנתו הוא טוען כי יש לקחת עוד 1.2 שעות על כל שעה פרטנית. אתה מוזמן לעיין בסקר. דעתי האישית היא שזה מוגזם ואותה הבעתי במאמר בבלוג שלי. כמו כן בתגובתי הקודמת כתבתי לך, כי גם אם נקח בחשבון את חישוב השעות בבית על השעות הפרטניות, נראה כי עדיין ערך שעת משתלם יותר. ראה לעיל בתגובתי הקודמת.

          4. אני כותב כאן מאמר אחד לשבוע. במאמרים הבאים אגיע גם למורה מחנכת ושם תראה כבר את אופן הניתוח למורה מחנכת. פשוט תהיה סבלני.

          5. מורה בעל תואר שני לפני רפורמה מקבל 7% תוספת בשכר ביחס לתואר ראשון. כמו כן, מקבל גמול תואר שני בשורה נפרדת בתלוש השכר בגובה של 5%. מורה מתחיל ברפורמה בעל תואר שני מקבל תוספת של 5% בבסיס השכר ביחס למורה בעל תואר ראשון. כמו כן, הוא מקבל עוד 2.5% בממוצע בשנה (7.5% לשלוש שנים) ככל שהוא מתקדם יותר בפז"מ.
          קח בחשבון שבסיס השכר ההתחלתי של מורה מתחיל בעל תואר שני ברפורמה הוא כבר גבוה יותר לעומת בסיס השכר לאותו מורה לפני הרפורמה. כך שבסופו של דבר, יוצא שאין שינוי כל כך מהותי למורה בעל תואר שני במצבים של לפני ואחרי רפורמה.

          לסיכום אני רוצה לומר לך, תשתדל להתייחס בתגובות שלך לנתוני המאמר ולא למקרים אחרים ושונים מהמאמר. במאמרים בהמשך אני אתייחס לכל מקרה ומקרה כך שאני מקווה שתקבל תשובה לכל שאלותיך. אם בכל מקרה יהיו לך שאלות נוספות ושונות מהמאמר אשמח תמיד לענות ולהתייחס גם במייל/בבלוג שלי. את הכתובת תוכל למצוא בסוף המאמרים שלי.

          מקווה שהצלחתי ולו במעט לענות על שאלותיך.

          שלום.

          Reply
          1. זיו.

            "…תשתדל להתייחס בתגובות שלך לנתוני המאמר…".
            זה בדיוק מה שאני עושה, מתייחס לנתוני המאמר שהם לא מדויקים בלשון המעטה ואני רוצה להאמין שהדברים נאמרים מחוסר ידיעה ולא משיקולים זרים, ואפרט שוב את הנתנוים האמיתיים של המורה המתחיל ואשמח אם תוכל לנתח את שכר המורה המתחיל לפני ואחרי הרפורמה לפי הנתונים האמיתיים על מנת שיצא מאמר נכון וקרוב כמה שיותר למציאות.

            1. מורה מחנך מחוייב לשעות בבית הספר 27 ( 24 מורה-אם) שעות "בלבד". זה לא נכון שאתה לוקח את בסיס משרתה כ- 30 כאשר את שלוש שעות החינוך היא יכולה לעשות גם בביתה ובכל מיקרה היא יכולה לעשות בהם חלק נכבד מהעבודה שהינך מחשב בנפרד ( 1.2 שעות לכל שעה פרונטלית). אתה מחשב את עבודת הבית של אותה מחנכת פעמיים וזה לא מקצועי.
            באופק חדש אין למחנכת את הבונוס של עוד 3 שעות הכנה בתשלום בבית!.
            נכון, שיש מורים שעובדים יותר מ- 24/27 שעות משרה, אבל זאת עבודה מעל משרה.
            בסיס החישוב שלך הוא מורה במשרה מלאה לפני הרפורמה ואחרי הרפורמה, אז מה שייך מורות שעובדות מעל משרה???
            אדרבה ואדרבה:
            עשה חישוב של מורה שעובד 36 שעות לפני הרפורמה ואחרי הרפורמה ( אותו מספר שעות) ואז תוכל להשוות את נתוני השכר שלהם כאשר עבודתם שווה אבל בסיס המשרה שלהם שונה.
            חייבים "במדידה" לקחת לפחות פרמטר אחד שווה: או את בסיס המשרה או מספר שעות בפועל.

            2. נכון שניטרלת חלק משעות השהייה באופק, אבל זה היה כנגד נטרול שעות השהייה לפני הרפורמה.
            לא לקחת בחשבון(!) שחלק נכבד משעות השהייה באופק נועדו להשתלמויות שבעולם הישן המורות לא היו מחויבות אליהם!
            הינך לוקח בחישוב שכל שעות השהייה ברפורמה שמעבר לשעות השהייה בעולם הישן מוסבות לשעות הכנה בלבד – ואין זה נכון כפי שהשברתי את המצב בשטח ברוב מוחלט של בתי הספר.

            3. אין לי "בעייה" עם העובדה שלקחת 1.2 שעות הכנה בבית, ואין לי "בעייה" שתיקח מקדם נצוך/גבוה יותר.
            שאלתי הייתה, מדוע אינך לוקח את הנתון הנ"ל גם לגבי השעות הפרטניות?!
            אתה טוען שזה מספיק גם להכנה לשעות הפרטניות? מצויין. אז בעולם הישן צריך פחות שעות הכנה בגלל שלא צריך להכין שעות פרטניות.
            אינך יכול במאמר "מדעי", להגיד שאחרי הרפורמה שעות ההכנה מספיקות גם לעבודה נוספת ובאותה נשימה להכי לאת אותה עבודה בעולם הישן שאין שם שעות פרטניות.

            4. אני ממש מתנצל. לא הבנתי מה ההבדל מורה מחנכת למורה מחנך לעניין חישוב השכר. ( אולי התכוונת למורה- אם?).
            בכל מיקרה, אין מה לעשות, רוב המורים בבתי הספר היסודי הם מורות. רובה מוחלט פשר אפילו לומר.
            ורוב מוחלט של המורות הם אימהות.
            לא לקחת זאת במאמר מדעי שאמור להראות למורה הממוצעת מה יותר כדאי: לעבוד לפי הרפורמה או בעולם הישן – מראה שהמאמר לא נועד לרוב המורות אלא לפלח קטן בלבד מהאוכלוסיה.

            5. אתה שוב מבלבל את הנתונים של מורה בעל תואר שני.
            ברפורמה הוא מקבל תוספת של 5% למשכורתו.
            לפני הרפורמה הוא מקבל 12%. וזה משמעותי בחישוב כדאיות של עבודה ברפורמה לעומת עבודה שלא ברפורמה.
            ה- 2.5% שאתה מחשב לכל שנה, זה בגלל תוספת דרגה ולא בגללההשכלה.
            אל תשכח שכנגד זה בעולם הישן הוא מקבל תוספת של 5% לשנת וותק בשנים הראשונות שלו לעומת 2% ברפורמה.

            אשמח אם תתיחס לכלל הנקודות בחישוב הכדאיות.
            תודה.

            Reply
            1. זיו.

              אתמצת את כל הנאמר למעלה בקצרה :
              1. מורה מחנך בעולם הישן מחוייב לעובד רק 27 שעות בתחומי בית הספר. 3 שעות החינוך נועדו לעבודת ההכנה שלו, מה שלא קיים ברפורמה. (יש לקחת בסיס משרה שווה בחישובים ולכן לא שייך מורה שעובד יותר).

              2. ניטרלת ברפורמה שעתו שהיה יחסית לעולם הישן, אך לא לקחת בחשבון שהמורה ברפורמה מחויבת שעתיים מתוך שעות השהייה להשתלמויות שלא קיימות בעולם החדש.

              3. לא החשבת שעות הכנה לשעות הפרטניות ברפורמה בטענה שהם כלולות בשעות ההכנה הכלליות. אם כך, בלי השעות הפרטניות ( העולם הישן) צריך פחות שעות הכנה.

              4. חבל שלא לקחת בחשבון שרוב המורות הם "אימהות".
              החישוב אמור להיות על המורה המתחילה הממוצעת.

              5. בתואר שני יש למורה המתחיל 12% תוספת לעומת 5% בלבד ברפורמה.
              ועל זה יש להוסיף את תוספת הפיצול שרוב המורים החדשים זכאים לו בעולם הישן בניגוד לרפורמה שזה "נעלם".

              לסיכום:
              אתה מודה שרק על סעיף ההכנה עך השעות הפרטניות ערך השעה ברפורמה הוא 11% גבוה מעל העולם הישן.
              עם גמול פיצול, אתה כתבת שזה יורד ל- 7% בלבד.

              מה יהיה ההפרש בשכר באם תיקח גם את שעתו החינוך של המחנך שהם בעצם שעות הכנה בבית?
              ושקלול שאר הנתונים?
              האם גם אז כדאי לעבוד ברפורמה?

              שאלה פתוחה, שאני מצפה לתשובה מדעית על כך.

              תודה.

              Reply
            2. ש

              למה להגיע לכל הפילפול הזה ? הובטח שאופק מביא איתו שיפור "ניכר" וגדול בשכר… המאמר שלך (למרות הטעויות שלו כנ"ל בתגובות הקודמות) מוכיח בעליל שאם שיפור יש (לא מוכח כנ"ל) הוא בודאי לא גדול ואפילו לא ניכר… חבל
              בברכה
              ש.

              Reply
  2. דוד גולנזר

    החישוב המוצע לוקה בחסר – החל מתוספות שלא מוצגות במשכורת לפני הרפורמה, ועד שגיאות גסות בחישוב השעות ברפורמה. לצערי תגובתי זאת וודאי לא תפורסם, אז כדאי להגיע לפורום המורים בתפוז, ולראות חישובים הגיוניים יותר.

    Reply
  3. ש. לוי

    זיו,
    ההטעיה מכוונת. אני מאוד מקווה, שכל מורה מבין שהעליה בשכר היא פועל יוצא של תוספת שעות עבודה.
    עוד שכחו לציין, שרוב המורים החדשים מועסקים במשרות חלקיות לכן אינם זוכים "למשכורת הנחשקת", שאינה רחוקה משכר המינמום.
    מדוע לדעתך לא בחרו להדגים כיצד עלה שכרם של מורים וותיקים?

    Reply
  4. עתליה

    מאיפה הקביעה שלא מקבלים תשלום עבור 2 שעות השהייה בעולם "הישן"?
    לו הייתי מעורה יותר בהסכמי השכר של המורים היית בוודאי יודע שהתשלום עבור שעות השהייה נכלל בשכר המשולב ומהווה 10% ממנו.

    Reply
  5. נשאת

    הטעיה אומללה. בהסכם הישן למורה מחנך שעות עבודה הם 27 שעות ולא 30. כך שהחישוב הנכון הוא 4.33 * 27 = 116.9 כך ששעת עבודה תהיה שווה 38.75

    Reply
  6. אודי

    הערה לגבי חישוב השעות:
    החישוב אינו מתייחס לכך שבתקופת הקיץ וכן בתקופות חופש פסח מספר שעות העבודה נמוך יותר.
    כלומר אם חישוב שעות העבודה ייעשה כממוצע ע"פ חודשי השנה, הרי שהוא יהיה נמוך ב-10% לפחות, אולי אף ב-15%.
    ולכן השכר הממצוע לשעת עבודה יהיה גבוה ב-10-15% ממה שרשמת.

    Reply
  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דבריך אינם מדוויקים, ולא בכדי. מגלה טפח ומכסה טפחיים, הודות ל"אכסניה" שנתנה לך במה. אני מזמינה אותך ואת המגיבים כאן ללחוץ על הקישור הזה ולקרוא את האמת: http://sfile.f-static.com/image/users/226712/ftp/my_files/%D7%A2%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%99%20%D7%94%D7%A4%D7%92%D7%99%D7%A2%D7%94%20%D7%91%D7%92%D7%A0%D7%A0%D7%95%D7%AA.pdf?id=10823178

    Reply
  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם מורה בישראל אחרי עבודה כה קשה  ושעות רבות מרוויח  כל כך מעט כסף לא פלא שהחינוך בישראל  נראה  כפי  שהוא נראה

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.